Hur man lurar sega gubbar

 Idag fick jag kämpa hela morgonen med att få världens segaste gubbe till duschen på jobbet. Efter  det första nederlaget där han lyckades smita tillbaka till sängen från badrummet, bestämde jag mig för att försöka igen. Ingenting biter oftast på den gubben och frösöker man skynda på honom så blir han om möjligt ännu segare. Körde med 6 tekniker men ingen gav någon framgång. Dessa var:
1. Direkt uppmaning. Sa helt enkelt att nu ska du gå och duscha.
2. La till att det är midsommar i morgon och att det då är tvunget att duscha. Han kontrade med att han lika gärna kunde duscha i morgon. 1-0 till honom.
3. Jag påstod att vi inte skulle  hinna i morgon. Resultat : Han undrade vad vi inte skulle hinna.  Dvs. han hade redan glömt varför jag var där.
4. Jag gav vaga påståenden om att varmvattnet snart skulle ta slut. Sedan ljög jag ihop att snart alla andra redan hade duschat. (Därav var vattnet strax slut.)
5. Jag ändrade taktik (han hade redan glömt det jag nyss sa) och  påstod att jag av ren vänlighet tänkte låta honom duscha före alla andra för att få vattnet riktigt varmt och skönt. - Ingen  reaktion.
6. Jag la hans kläder inne vid duschen och sa att han fick hämta dem själv. (I samband med duschen.)
7. Jag gick.

Det hela slutade med att jag efter någon timmes ignorerande av honom gick tillbaka till hans rum och fick med honom till toaletten. Han fick duscha med kalsongerna på och allt var sen frid och fröjd.

Stal den här bilden från C. En sån tröja vill jag tvinga L att ha på sig.  Eller köpa den till mig själv så att jag kan ha på mig den som en protest varje gång han sitter klistrad framför spelet.  Ska sätta mig på hans tangentbord så att han inte ser något annat :)

image82


Kommentarer
Postat av: L

Haha. Jag lovar att läsa det som står på tröjan...

2007-06-21 @ 22:17:55
Postat av: Johanna

Alternativet för dom (läs:mig) med andra nördar blir väl warcraft =)

2007-06-25 @ 16:02:35
Postat av: Johanna

Oj, menade ju warhammer...

2007-06-25 @ 16:03:04
Postat av: Sanna

Haha. Tror bestämt att du och jag får ta och beställa en var.

2007-06-27 @ 17:48:17
URL: http://sannaisabella.blogg.se
Postat av: A

Nu får du lov att blogga!

2007-07-01 @ 00:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0