Ledigdag

Fick äntligen sova ut i morse, vilket var otroligt skönt för en morgontrött människa som jag. När jag äntligen lyckades masa mig upp åt jag en snabb frukost och begav mig till stan. Köpte fem liter jordgubbar åt mamma à 10 kr styck som jag ska dekorera tårtor med i morgon. Min lillasyster fyller nämligen 18 år. Precis i den här stunden inser jag att glömde köpa något åt henne idag. Blir inte roligt för mig då. Tror jag får ta en sväng till på stan i morgon. Köpte en ram till mitt fina barndomsfotografi och lite andra smågrejor. Stod och funderade på en sån där stor citruspress i rostfritt som var nedsatt från 400 kr till 100kr på Åhlens, men lät det vara så länge.
   Passade på att köpa en blomspruta till L också, som jag lät kassapersonlaen slå in i ett fint litet paket. Han har tjatat om hur viktigt det är att vara sparsam med diskmedlet och jag gav honom den att använda som en diskmedelsspruta sen när vi flyttar. Var kul att se hans min när han öppnade paketet, men den var faktiskt ändå ganska snygg. Kan se mig honom framför mig ihärdigt diskande med sin spruta. Vilken skön syn :)
Ikväll jobbar han så jag ska strax skjutsa honom till jobbet men jag tänker trösta honom när han kommer hem med varma mackor och en film. Delad tur är inte kul :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0