Glamrock

Ikväll blir det för oss liksom för några miljoner andra svenska hushåll schlagerfestival för hela slanten. Fast jag skulle nog hellre kalla det schlagerdissning då det faktiskt är halva nöjet. De flesta är så urbota dåliga att man inte vet om man ska skratta eller gråta, men jag väljer att skratta. Ganska kul att kolla orgierna i smaklösa scenkläder också. Ola med sin lilla gnistrande bröstplatta smälter rätt bra in i mängden även om jag aldrig förut sett the ark som några schlagersångare. Finns en möjlighet att det faktiskt tar sig riktigt långt. Tycker iaf att låten håller hög standard jämfört med tidigare svenska bidrag. Efter Lordi's skräll känns det ändå som att vem som helst kan ta hem det och the ark har inte någon extrem framtoning om man jämför med resten. En rosa fjäderboa och bara överkroppar är vardagsmat i den här tävlingen, men låten är bättre än det mesta jag hört i eurovision-sammanhang.
Till festivalen känns det självklart med en större samling kritiska jurymedlemmar framför tv:n så att man får igång lite heta diskussioner samt ett antal chipspåsar och colaflaskor för att riktigt kunna njuta av den dekadenta stämningen. Lågkultur kallar de det visst. Jag kommer sjunga i kapp med tävlingens kalkon och applådera högt när the ark tar hem segern. I morgon är en annan dag. Går ju alltid att säga att man inte hade något bättre för sig...

Har köpt en brödrost förresten. Halva priset dessutom. Sänkt från 500 till 249 kr. Snygg var den utformad  i Amerikansk retromodell. Börjar känna mig som en stammis på Electrolux home.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0