Jobb i dagarna två

Klockan sju i går morse ringde de mig från ålderdomshemmet jag extraknäcker på och ville ha dit mig akut. Jag som sov i godan ro i L:s famn rusade upp ur sängen och klädde på mig kläderna. Håret stod åt alla håll men det fanns ingen tid att varken kamma sig eller duscha. Jag tog två bananer och sprang ut till bilen, inom en kvart var jag framme på jobbet. Kändes tråkigt att lämna L i den varma sängen men dagen flöt på förvånande fort.  På kvällen var det fest och grillning hos C, årets första t.o.m. Alltid supergott! Älskar grillade champinjoner och majskolvar.
  Festen blev väl annars sådär. Inte så många som vi kände och L var mest sjuk och hängig. Dessutom hade jag lovat att jobba dagtur idag.  Kvällen slutade med att vi låg i soffan och skrattade åt kufarna i hundra höjdare. Somnade nästan så fort jag la huvudet på kudden.
   Idag har jag alltså bara hunnit med att jobba. Slutade kvart över fyra. Ska eventuellt på 20-årskalas ikväll men känner mig ganska trött och omotiverad. Kanska lägger mig framför tv:n med ne påse godis och njuter av att vara ensam hemma istället. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0