Kitchen top 5

image53

Om någon mot förmodan skulle vara intresserad så är de här sakerna det jag är mest sugen på i köksväg just nu.
Margretheskålen är klassikern från Rosti som designades av Georg Jensen på 50-talet. Skulle vilja ha en i ljusblått. Kostar 129 kr och uppåt beroende på vilken storlek.

Silikonformar är ett nytt fenomen som gör att kakan lättare lossnar och att man slipper smörja formen. Mycket praktiskt, måste jag säga. Finns hos Clas Ohlson bland annat från 100 kr och uppåt.

Jamie Olivers egendesignade stekpanna äger jag redan men jag skulle gärna ha den lilla kastrullen också. Perfekt för såser eftersom även den har ett teflonlager så att maten inte fastnar. 549 kr hos Electrolux home.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0