Kom hit vuxenhet, nu!

Jag vet inte hur det är med er men själv så älskar jag att bli vuxen och så länge jag kan minnas har jag velat bli det. Visst kan det vara kul att vara barn också men att vara tonåring är en ren pina. I sju år är du fast i det ingemansland som kalls puberteten där framtidspanik och komplex hotar att ta död på dig. Ingen ser dig för vem du egentligen är och antingen behandlar de dig som om du nyss klivit ur vaggan eller så lägger de på dig ett enormt ansvar som du inte vet om du är redo att ta.
   Hur underbart är det inte att ha fyllt tjugo och att ha lämnat fängelset bakom sig. Att få gå på systemet själv, att kunna skratta åt alla som måste ta bussen, samt att få en massa pengar på kontot ist. för det futtiga studiebidraget i slutet av månaden ( ja, jag vet att jag återigen är student till hösten, men man får glädjas så länge man kan).
   Älskar att man börjar komma upp i den åldern när man på allvar kan sucka över fjortisarnas stringtrosor och idol-crushes. Vår generation kan skryta med att ha haft mammor som seriöst bar axelvaddar, att vi såg sista avsnittet av Sunset Beach, att vi var med vid Expeditions Robinsons födsel (när dokusåpan fortfarande var kvalitetstv) och att vi faktiskt har ett par riktiga cd-skivor med äkta omslag hemma.
   I mitt extrajobb som lärare brukar jag som tidigare nämnt sucka åt hur ohyfsade ungarna är nuförtiden. Hur kul är det inte att äntligen få säga att allt faktiskt var bättre förr. Men då menar jag inte -53 utan snarare -93. De kallar oss åttiotalister lata och bortskämda och hävdar att vårt mål är att bli rika och berömda med minsta möjliga anträngning. Jag tror att de flesta bara är sura för att det finns så många genvägar idag och att man inte alltid måste slita hund i 50 år innan man faller död ned redan vid 73 års ålder.
   När jag blir 90 ska jag sitta på hemmet och äta tacos samtidigt som jag tittar på en nysläppt film på min bärbara dator. Vilket långt och härligt liv vi har framför oss! (Bara inte McDonalds och co tar död på oss först).

Mina vuxenpoäng som jag ser det:

har körkort
dricker kaffe
har en brödrost i min ägo
jag jobbar
kan göra en smörgåstårta
äger flera par högklackade skor
har varit på jobbmiddag
äger en symaskin
har startat ett sparkonto
kilar stadigt

http://www.vuxenpoang.se/ - testa dig själv!

Jag undrar förresten vad A gör ikväll. Kanske borde ringa henne. Tycker fortfarande att hon borde göra verklighet av hennes, hrm eller förlåt mina dejtplaner. Hoppas att J och C får flyga hem ikväll trots flygstrejken. Måste också tillägga att L gör mig lycklig.

- De vackraste ögonen världen har sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0