Nattsudd

Blev erbjuden jobb idag men jag hade planer på att åka till stan och kände ingen motivation alls att jobba så jag drog till med att jag skulle till tandläkaren. For visserligen dit och betalade en räkning så det var en vit lögn. Passade på att köpa en till keramikmugg för att komplettera min tidigare samling på tre stycken. Kostade 180 kr men det var det värt. Riktigt fina, handgjorda muggar i blå glasyr, ingen riktigt lik den andra. Problemet blir väl att muggarna lär få stå på hyllan alldels för ofta, tanken på att tappa ner någon i golvet gör mig knäsvag. Var förresten tur att jag köpte en precis nu, då jag upptäckte att muggarna som fanns framme i affären var mycket ljusare i färgen än de jag hade sen tidigare. Tydligen hade keramikern som tillverkat dem bytt ugn och kunde på så vis inte få till samma glasyr. Fick leta desperat efter den mörkaste muggen i affären. Lyckades tillslut hitta en som var riktigt bra i färgen, så jag kunde pusta ut.
Annars hann jag med en sväng på två second hand-affärer men fyndade inget. L var kvar på skolan vid det laget så vi träffades och åkte hem till honom ett slag. Där huserade några främmande gubbar som skulle fixa pannan. Så fort vi klev över tröskeln så möttes vi av horribel radiomusik som visserligen överröstade borrmaskinen och hammarslagen men frätte på våra stackars öron. På något sätt lyckades vi slå lock för dem och fick en väldigt trevlig eftermiddag trots allt.
Sen dess har jag hunnit med att ha lite myskväll med A. Jag tog med mig kladdkaka och en burk med grädde. Sen blev det kladdkakekalas framför sex and the city-specialen på femman. Är inte nådigt trött nu, dessutom ska jag upp senast kl åtta i morgon. Jag och L ska ha en mysig heldag i Umeå. Hoppas på att hitta en bikini. Kankse kan jag också lyckas övertala honom att köra ut till den stora Myrorna-affären som finns någon mil utanför. Hoppas, hoppas. Fick förresten två jättefina bilder ikväll av A som jag planerar att rama in och ta med mig när jag flyttar. En av bilderna framkallar extrem nostalgi. Vi satt i hennes koja och drack saft medan vi fick skrattsjukan båda två. Ingen av oss kunde sluta fnissa. Är jätteglad nu för att hennes kära mamma fick med det på bild.

image5

Kommentarer
Postat av: Alicia

jag älskar denna bilden :)

2007-05-03 @ 19:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0