Ronny och Ragge nästa?

Oavsett vad alla säger ägde Ukraina ut resterande medtävlare igår och oavsett vad alla pretentiösa eurovison-kunnare inbillar sig så har inte festivalen blivit sämre, den har bara börjat ta sig själv på mindre allvar (äntligen). Var det här en seriös låttävling från början med kvalitetsmusik där länderna satte sin stolthet på spel så skulle jag kanske också bli ledsen nu. Men då vi vet att det här är ett clownjippo där Serbien faktiskt vinner med en lesbisk powerballad (på sitt eget språk), går det bara att skratta åt att flera smarta länder såg var det hela var på väg. Som t.ex. ex-hyperseriösa Storbritannien med sitt flygvärdinne-bidrag och Ukraina med sina Ompalompier. The ark såg tyvärr väldigt bleka ut bredvid, de måste de nog även erkänna för sig själva, även om Ola hävdar ett det var en "dyngtävling".
Ronny och Ragge kommer inte att räcka till nästa år, vi skickar Eilert Pilarm istället så står vi säkert bland topp fem. Äntligen börjar den här tävlingen bli riktigt skrattretande!

Blev en riktigt trevlig kväll igår även om jag och J åt chips ikapp så att åtminstone min mage fortfarande känns sprängfylld. När det var the arks tur att sjunga satt samtliga närvarande och sjöng med i allsången, vissa med låttexten framför sig så att alla kunde vara med, även det som bara hört låten "ett par gånger" (?) Vårt stöd räckte inte långt men Ukraina var mina andrahandsfavoriter så jag blev mest ledsen när de bara blev tvåa. Förhoppningsvis blir de ändå sommarens plåga, hoppas hoppas.
Kan inte bestämma mig för om de mest påminde om Ompalompierna i Kalle och chokladfabriken eller som O sa: Crazy Frogs morsa. Nån blandning kanske?

image44 + image45
= image46

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0