Shoppingdag och jobb

Var som sagt i Umeå igår med L. Tog bilen dit för ovanlighetens skulle vilket var otroligt skönt. På grund av det kunde vi också ta en sväng ut till den stora Myrorna-affären nån mil utanför stan (ja jag, lyckades övertala honom). Hittade ingenting där dock, vet inte om det berodde på att det var alledles för mycket saker så att man "inte såg skogen för alla träden" eller om det helt enkelt fanns mest krafs. Myrorna är inte direkt någon välsorterad andrahandsaffär på det sättet att man valt ut det bra sakerna och skippat de sämre. Däremot stod sakerna bra placerade på hyllorna så att man lätt kunde få en överblick över allting. Det fanns rätt mycket skor men de snygga hade så höga klackar att jag fick tänka om. Inne i själva stan köpte jag en svart bandeau-bikini på Gina Tricot och L hittade ett par snygga skor. Jag stod länge och tvekade ifall jag skulle köpa et par jättesöta på Skopunkten innan jag fick lov att inse att 38:orna glappade medan 37:orna var för trånga. Hopplöst. Någon halvtimme av dagen gick åt till att leta efter en indisk restaurang som L:s mamma tipsat om men som verkade ha försvunnit i tomma intet, om det inte var vi som hade uselt lokalsinne. Så tillslut blev det pizza, men dock en väldigt god sådan på pizzera Aveny. Idag har jag inte hunnit med annat än att sitta vid datorn och nörda. Ska snart åka och jobba på ett fritids någon mil härifrån. Kommer att vara helt ensam hela eftermiddagen, så jag borde känna mig lite orolig för vad ungarna ska hitta på, men det blir nog bra.
Här kommer äntligen bilderna på de nyinhandlade loppisfynden och ett på keramikmuggen jag köpte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0