Skrivsugen

Känner mig väldigt skrivsugen ikväll. Tror jag måste knåpa ihop ett inlägg till. Har hunnit med att hjälpa mamma med att rensa rabatten. Egentligen är det ganska meningslöst då det mesta av ogräset finns i buskarna. Man måste alltså ta bort själva plantorna om man vill få bort ogräset. Vi fick iaf bort det mesta runt om men när allt var klart såg det väldigt kalt ut. Fick lov att gå till farmor (som älskar blommor) och höra om vi kunde få gräva bort några plantor och ta med dem hem. Farmor sa ja men hon såg lite ledsen ut när jag grävde ett hål i hennes rabatt. Hoppas att det växer igen snabbt. Väl hemma igen försökte jag fylla igen två tomma gap med plantorna som vi hade fått. Det gick ganska bra, bara de får växa till sig lite så.
När jag var hos farmor passade jag på att låna hennes sprits. Tänker göra en överraskningstårta till pappa i morgon. Hittade en gräddtårta med färska jordgubbar och hallon i en tidning idag. Såg riktigt god ut och så var det så där fint spritsat runt om. Ska åtminsone försöka göra min lika fin. Det som var speciellt med den var också att man skulle dränka in tårtbottnen med fläderblomssaft. Kan nog bli gott faktiskt.
För en liten stund sen hjälpte pappa mig med att sätta på nya ben på min säng. Det var riktigt teamwork. Jag räckte benen till pappa och han skruvade fast dem ;)

Min säng är så fin nu att jag fick lov att knäppa en bild på den. Mest för att jag har bäddat så snyggt. Det röda täcket är mitt och det grå får L ha när han är här. Tycker att de passar så bra med varandra :)

image66

Kommentarer
Postat av: L

Längtar...

2007-05-31 @ 20:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0