Betyg: väl godkänd

Lillasyster verkar vara nöjd med helgen och enligt mammas utsago vill hon nu flytta hit. Inte en dag längtade hon hem till mamma, men kanske berodde det på att jag är lite av en lillmamma själv. A påstår ju att hon är barnet och jag mamman i vår relation. Jag tvingar henne att äta lök och städa hennes rum och sånt.
Det som lillasyster tyckte var roligast var långpromenaden som jag och L tog med henne på, mitt i mörka skogen. Vi såg getter och hittade en dansbana och hon fick leda oss framåt med L.s cykellampa. Var ganska roligt faktiskt.
Igår var jag och L ensamma här och passade på att ha en lite dekadent kväll med bubbelbad och lantchips. Någon annan som upptäckt hur sjukt goda de är? Spec de lättsaltade. Den snälla gubben i lappiskiosken får sälja en massa såna påsar till oss. Han ser lika glad ut varje gång, förutom när jag vill betala med kort.
Om en stunde kommer A hem och i morgon ska vi ta ner alla saker från väggarna. Målarna kommer nämligen på onsdag. Måste styra ihop alla möbler till mitte av rummet, men det värsta blir nog ändå att få upp allt igen.

Förövrigt har stora lillasyster skaffat en ny pojkvän, lika långhårig den här gången och med en förkärlek till hårdrocken. Storasyster ojar sig och hoppas att hon tar det försiktigt. Snälla ögon hade han dock.

Fem år senare kanske, men Amy Winehouse är grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0