Karaoke på två sätt

image117 image118

I helgen gick vi ut igen, glömde nog nämna att vi var på debaser medis och såg shout out louds förra helgen , men den här "konserten" var nästan roligare. På Kickis bar samlas stammisarna framför karaokescenen både vardag och helg för att en hel kväll sitta och vänta på sina två minuter i rampljuset. Och när de väl fick chansen gav de verkligen allt. En viss före detta idoldeltagare bör nämnas även om framträdandet inte var i min smak. Det var lite synd att de vana karaokesångarna utgjorde majoriteten. Jag var ju så sugen på att gå upp och sjunga. Jag och A ville gå upp och sjunga "girls just wanna have fun" men vår falsksång skulle kanske inte vara så poppis. Eller så försökte vi bara hitta ursäkter för att vi var för fega. Nästa gång så...

Förövrigt så åt jag och L ute i fredags. Efter att ha druckit oss småfnittriga på bubbelvin begav vi oss till vårt bokade bord på en grekisk restaurang. De tända ljusen och den goda tzatzikin var stämningshöjare men strax innan efterrätten satte de på karaokemaskinen som vi inte visste existerade oc några fulla gubbar och tanter på jobbfest skrålade elvislåtar resten av kvällen. Vi tyckte mest synd om det gamla paret som klätt upp sig så fint för sin dejt. Hon hade en elegant svart klänning och flera rader av pärlhalsband på sig, kanske skulle de fira sin bröllopsdag?

På söndagen strosade jag och A runt i Kista galleria, rätt tråkigt utbud faktiskt, sämre än drottninggatan men det var skönt att gå inomhus en så regnig dag. Jag fick md mig en HM-mama tunika hem som kommer dölja min uppblåsta mage efter godisfyllda filmkvällar.

Kommentarer
Postat av: Din mellansyster Palan

sanna, du ser ju värsta rock ut!

2007-10-07 @ 16:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0