Sent omsiders

På grund av ett evighetsregn så fick jag och min älskling vänta med vår tripp, men i morgon bitti så åker vi norröver, äntligen. Jag är väl förberedd med gummistövlar, regnställ och mina farmorsstickade tjocksockar.  Älsklingen är minst lika förberedd, han har prickat av en lång lista med saker som han tycker är nödvändiga. En murrikka och lite pinnbrödsmix slinker ned i packningen så vi får se var det tar oss. Till vägen dit har jag fixat färdkost i form av äppelmuffins och en termos med te. Ikväll ska en blandcd fixas med bra musik att ha till färden. Lite kent, Håkan Hellström och några andra svenska favoriter kommer förhoppningsvis med, om L tillåter det vill säga.
   Tyvärr börjar vi båda bli lite snoriga så tjocksockarna och  varmt te är förhoppningsvis effektivt. Lite bra filmer på den bärbara datorn finns också i bagaget, (Darjeeling limited!) och två mobiltelefoner så helt kommunikationslösa blir vi inte, även om det säkert hade varit trevligt det med. Tror dock inte att våra kära föräldrar skulle känna sig trygga då. Utan rinnande vatten (men med el) ska vi försmäkta i denna stuga tills vi är nöjda med bärplockning och skogsäventyr. Önska oss lycka till :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nä, nu får du ta och uppdatera! NU!

2008-09-07 @ 08:19:34
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0