Min dag

06.45 Väckarklockan ringer

07.00 Jag lyckas masa mig ur sängen

07.00-08.05 Jag duschar, äter frukost och fixar matlåda. Min frukost består av en stor mugg te (Lust och fägring), två mackor, en tallrik fil, ett glas mjölk. Slänger ett oöppnat mjökpaket samt filpaket för att datumet gick ut igår. Måste börja bekämpa min mögelfobi.

08.20 På grund av en kvarts sovmorgon lyckas jag inte hålla mitt tidsschema så jag anländer til skolan för sent igen. Läraren började undervisa fem minuter tidigare. Det finns inga stolar kvar så läraren måste hämta en stol åt mig. Får sätta mig längst fram. Jag som bara skulle smyga in.

15.00
Jag slutar skolan trött efter en heldag med etiktema. Mkt intresantare än jag trodde med massa problem som man troligen kommer att ställas inför någon gång. Vissa av dem kanske mindre troliga att behöva ställas inför.

15.20 Åker ned till stan och inhandlar lite klorin till badrumsstädningen (som måste ske idag) och två pocketböcker. Undrar om det ser suspekt ut att gå och bära på en stor flaska med klorin på stan så jag trycker ned den i väskan.

Har bestämt mig för att börja lustläsa igen. Har blivit så lite de senaste åren, men nu känne jag mig sugen igen. Förutsättningen för att jag ska orka läsa en bok i nuläget är att den är riktigt intressant och tillräckligt annorlunda. Därför körde jag på två säkra kort som fått uppmärksamhet i litteratursammanhang.

image473 Middlesex är ett släktepos och en bok om en tvåkönad individ, som har vunnit Pulitzerpriset. Hermafroditer är intressanta fenomen.

image474 Sara Stridsbergs Drömfakulteten är en hyllning till Valerie Solanas som skjöt Andy Warhol och även skrev SCUM-manifestet. Det faktum att författaren har en så hatad person som idol gör det här till en superintressant bok. Extremt välskriven är den tydligen också.

Medan jag ändå var på bokhandeln passade jag på att beställa ännu en bok som jag velat läsa ett tag nu men som inte verkar finnas någonstans. "The curious incident with the dog in the nighttime" heter den och handlar om världen sedd ur en pojke med aspergers syndroms ögon. Aspergers vill jag veta mer om och boken verkar vara en sån där bok som man blir varm inombords av.

17.00 Kommer hem och slänger falukorven som legat uppskuren i kylen i nio dagar. Bäst före datumet har inte gått utan än men min fobi för gammal mat besegrar mig igen. Börjar koka spagetti men kommer efter en stund på att jag tjänar på att spara köttfärssåsen till lunchlådan i morgon så det blir nyponsoppa och mackor till middag istället.

18.30 Bestämmer mig för att gå och börja städa badrummet för att sedan avsluta med ett hett bad som belöning. Lite bokläsning också förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0