Min vecka

Den här veckan har jag varit i skolan alla dagar utom onsdag. Då var jag hemma och köpte lite nya vårkläder.

Vill förvandlas från den svarta musen till en färgglad blomma nu när solen titta fram. När jag tittar på min kolsvarta garderob så blir jag så ledsen vid tanken på att jag nöjt mig så länge med att vara lika mörk som vintern själv.

Jag skulle vilja ha nåt i cerise eller klarrött eller kanske i orange, det senare är ju vårens färg har Alice sagt.
Men kanske passar jag inte  i orange och jag lyckas aldrig hitta rätta rödfärgen. Den går alltid åt orange, inte sådär djupt rosenröd som jag skulle vilja vara, en finare kontrast mot min vintervita hud.
Orange får min hy att se alldeles rosa ut.

Köpte en fin jeansklänning (den var blå!) och när jag provade den kändes det så luftigt kring knäna. Inga jeans som korvar sig i knävecken här inte.

Bara i förbifarten så slank det ner en svart t-shirt också. Och ja jag vet älskling, att jag redan har så många. Men den hade en så fin ringning i ryggen och det är ju så praktiskt med BASTRÖJOR på sommaren. Det säger min mamma alltid. Till BASTRÖJORNA kan man köpa blommiga kjolar i alla regnbågens färger istället.

Min svarta t-shirt fick ligga på ett mer privilegierat ställe, lite ovanför mina svarta vintert-shirtar. Den räknas inte tänker jag, bara en investering för sommaren.

(Men tänk om det svarta kommer  dra åt sig all värme och bränna fast på huden?)

När jag åker till Stockholm och hälsar på Alice i april så kommer våren vara där för längesen. Jag ska köpa blommiga klänningar och solgula toppar. Om sommaren gjort sig mödan att dyka upp så måste man hälsa på den med vänliga kulörer.

image483


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0