Nyinflyttad

Vi flyttade in i fredags och i går sov jag första natten här med älsklingen. Vi jobbade på hårt hela kvällen igår med att fixa en hemmagjord sänggavel, hänga upp gardiner och koppla in kabeln till tv och internet. Nu sitter jag här ensam första kvällen och försöker
vänja mig vid att det här är min lägenhet. Det är visserligen mina saker men doften är fortfarande främmande. Det känns lite ensamt så här i början för någon som inte är van vid att vara ensam (någonsin) men lite skönt också. Tv:n står på som sällskap och folk ringer hela tiden och undrar hur det står till med mig så jag känner mig ganska ompysslad ändå.

Skolan idag bestod mest av grupparbete med fallen. Lite utbrändhet och olämpliga sexuella kontakter mellan vårdare och vårdtagare på behandlingshem. Inget av dom så superintressant då frågeställningarna mest handlar om etiska aspekter och så. Efter skolan så sprang jag runt på stan och inhandlade lite smågrejor, bland annat två nya sorters te, stora muffinsformar och små jättesöta fat att lägga tesilar på från Clas Ohlson. Måste ärligt säga att den affären har det mesta man kan behöva och innan jag var färdig på stan hade jag sprungit där 3 ggr för att jag glömde saker hela tiden. Penibelt.

När jag kom hem blev det lite studentföda, korv och spagetti och efter lite allmänt trixande i lägenheten gjorde jag ett premiärbad i mitt badkar. Helt underbart med massor av badskum, tända ljus och en bra bok. (Jonathan Safran Foers "Extremt högt och otroligt nära") Efter badet var jag som en mörstekt köttbit så nu orka jag bara sitta vid tv:n och dricka te. Lite plugg senare förhoppningsvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0