Städa!

Idag var jag ledig från skolan och passade på att inhandla lite fler smågrejor innan flytten. Jag och mormor tog en tur runt alla lågprisaffärer i stil med rusta och ÖB och avslutade en trevlig dag med en korv på coop forum. Köpte inte inredningssaker utan såna där småsaker som är nödvändiga typ toapapper, tandborstar och disktrasor. Men det roligaste köpen idag var städgrejorna. Jag finner en oerhörd lustkänsla i att stå och läsa på ettiketterna på alla faskor med neonfärgade innehåll och starka dofter. Jag går igång på saker som "Extra strong multitask solution"  som tar bort den mest ingrodda smutsen eller det mjukaste sköljmedel man kan hitta i pastellrosa flaska. Tanken på hur djupt in i smutsen jag jag kan tränga mig igenom med dessa supermedel gör mig upprymd. Klorinet kommer att användas frenetiskt på alla ställen där det är möjligt att använda. Jag är inte städmaniker  men när man flyttar in sådär sådär det skönt att få bort alla spår efter tidigare ägare och känna en ren doft av nystart. Har man nya fina möbler så liknar det heller inget om man inte ser till att det är städat samtidigt. Det är kryper längs ryggraden på mig när jag kommer hem till folk med fina möbler som står härs och tvärs, täckta av gamla kläder, smuts och massa smågrejor som borde vara någon helt annanstans. Då är det snyggare med folk som har sämre möbler men åtminsone ordning och reda. Det absolut värsta är folk som överöser sina kök med vräkiga tekniska grejor och sladdar som slingrar överallt. Sladdar ska man gömma i största möjliga mån för att de snygga  teknikgrejorna ska få ut sin rätt.

Är ni ordningssamma människor och vill att era barn ska följa i era fortspår så sätt de här söta städredskapen i deras händer.

image459
image460

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0