8 är det nya 13?

Hade en riktig otursdag igår.

Vaknade på morgonen och insåg att jag skulle måsta åka till stan bara för att hämta ut två böcker från biblioteket. Hade ett rivande sår av halsont i halsen och förstod att jag inte alls hade klarat mig från förkylningsepidemin. Jag fick den bara ett par veckor senare än alla andra.

Tänkte ta bussen men då den gick tolv och jag vaknade kvart i fick jag tänka om. Övervägde att springa först men jag lät bli när jag upptäckte att jag saknade kontanter i börsen. Strassade när jag skulle dra på mig skorna så att dragkedjan fastnade efter halva vägen men det problemet fick vara till senare.

Efter halva bilresan blev jag påmind om att vindrutetorkarna är trasiga och självklart började det ösregna så att jag fick köra 1,5 mil i blindo. Ser ni en vit saab när det regnar ute bör ni vara på er vakt. Hade jag inte kört av vägen så hade jag väl kört på någon i stället. Nu klarade jag mig dock.

När jag hade fått böckerna i handen bestämde jag mig för att stanna en stund extra för att vänta ut regnet. När det hade gått en timme började det snöa istället så jag fick köra hem halvt i blindo också.

När jag kom hem insåg jag att att dragkedjan på skon inte gick att rubba så jag tog av mig den andra skon och spenderade hela eftermiddagen med en stövel på foten. Pappa fick ta till tången när han kom hem, det var det enda sättet.

Det kom senare en utländsk familj som skulle köpa min säng men när de fick se den vände de i princip i dörren. Tydligen hade de uppfattat det som att ikeabilden jag hade lagt ut på blocket verkligen var min säng. Jag hade tagit för givet att folk förstod att en 1 år gammal säng som någon säljer för halva priset inte är i samma skick som en splitterny men jag hade fel.

En timme efteråt ringde gubben igen och påstod att jag hade lurat honom. Jag hade sagt att sängen var mellan 3 och 5 år gammal sa han, fast det jag egentligen sagt var att nypriset var mellan 3000 och 3500. Språket kan leda till grava missförstånd tydligen..

Ytterligare ett par timmar senare hade jag visserligen fått sängen såld till en annan men jag fick istället reda på genom studera.nu att jag fortfararande stod som 6.e reserv. Mitt enda hopp nu är att några reserver tackar nej.

Ja, det var min dag och bortsett från att L kom på kvällen och gjorde mig på bättre humör så sög den verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0