Dom har DET

Jag tror att tjejer och killar ibland har olika syn på vad som gör någon sexig. Speciellt i fallet sexiga kvinnor. Vi tjejer uppfattar det som att killar vill ha en djup urringning eller en kort kjol, möjligen höga klackar också. Mkt läppstift och långt lockigt hår är inte fel det heller. Helst ska allting vara väldigt tight. När jag föreställer mig en kvinna i det kompletta utförandet ser jag tyvärr någon åt det mer prostituerade hållet och smaklösa hållet. Jag vet inte om jag riktigt köper att killar tänder på "så lite som möjligt". Visar man allt finns det inget kvar att fantisera om och visar man det minst fördelaktiga på sin kropp istället för det vackraste förstör man snarare det sexiga intrycket.

Här är tre olika kvinnor med tre olika stilar med den gemensamma nämnaren att de alla enligt min åsikt är extremt sexiga kvinnor. Varför just dessa tre? undrar ni. För det första så är det alla självklart väldigt vackra men det finns det tusentals skådespelerskor som är. Men dessa har något extra. När det gäller sexighet räcker det inte att vara bildskön eller utmanande.

Sexiga kvinnor har alltid något att dölja. Det väljer medvetet att inte visa allt. Både bildligt och bokstavligt. Man får ständigt undra över vilka hemligheter som gömmer sig bakom blicken. Blicken är i sig oerhört viktig. Kvinnor med en blick som berättar allt redan vid första ögonkastet och försäkrar en om att man är i vänliga, trygga händer kan aldrig uppnå total sexighet. Alla dessa tre kvinnor har något i blicken. De drar en till sig samtidigt som de ber en att hålla sig borta. Man känner sig en aning underlägsen då man tror att de ser igenom en direkt och man är bombsäker på att det finns en skarp intelligens därinne som de väljer att hålla tyst om, men det är lika tydligt att den finns där. Integritet är oerhört viktigt och man får inte ge ett intryck av att vilja blidka någon annan till hundra procent. Desperata kvinnor som försöker med trånande eller lockande blickar eller visar upp de det har att erbjuda på ett tydligt sätt har ingenting med sexighet att göra.

Eva Green har ögon som ingen annan och blicken säger mer än tusen ord och ingenting samtidigt. En klassisk förförerska med andra ord. Natalie Portman är mer av en oskyldig flirt med naiv blick, men man får ett intryck av att det finns mycket mer bakom. Att det naiva bara är en skyddsmask och att hon egentligen har ett enormt självförtroende och en stark integritet, men likväl får man av henne en varm blick. Angelina Jolie har alla attiraljer en förförerska behöver ha med världens största läppar, men utan hennes utmanande blick (utmanande på ett sätt som säger "Bevisa att du är värdig mig, annars kommer jag trampa på dig") så skulle hon inte ha samma dragningskraft.

image326

image329

image327


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0