Lucky number seven

Hur konstigt är det inte att en riktigt tråkig dag kan utvecklas till en helt fantastisk på bara någon minut. Jag och mamma tog en sväng till "vårt" second hand i morse. Vi tittade oss förstrött runt bland hyllorna som vi tittat på tusen ggr förut och plötsligt, plötsligt så uppenbarade den sig. Fatet som jag bara sett i inredningstidningar och suktat efter så många gånger. Jag tittade mig runtomkring för att vara helt säker på att det inte fanns någon dold kamera, sträckte ut armen och den var min. Sa till mamma att jag skulle bära runt på den en stund innan jag bestämde mig men jag visste innerst inne att det inte fanns någon återvändo. Jag var tvungen att köpa fatet. Jag äger nu alltså ett jättevackert fat med namnet Reptil designat av allas vår kära Stig Lindberg. För fatet fick jag ge 120 spänn men värdet ligger kring 800 kr. Ett riktigt fynd med andra ord men jag tänker inte sälja, så det så.

image436

Om ni inte tycker att detta var tillräckligt för att uppfylla kriteriet för en lyckodag så vill jag också säga att jag idag fick veta att jag har kommit inpsykologprogrammet. Inge mer väntan, inget tvång att läsa upp betyg inte jobba hela våren. Jag ska bli psykolog! :)


image437

Dessutom hittade jag den här fulsnygga vasen "Mangania", designad av Lillemor Mannerheim för Gefle. Visst påminner den lite om ett hjärta? även den värd bra mycket mer än vad vi gav för den.

Lyckodag som sagt :) Kvällen spenderades hemma hos älsklingen. Vi gjorde supergod pizza med champinjoner och massa mozarellaost och bjöd resten av familjen på. Den uppskattades visst :) Såg lite på OTH och pussades framför L:s bror för att reta honom. Det funkade väldigt bra :)

I morgon beger jag mig till min första dag i skolan och det känns riktigt pirrigt, men roligt också :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för kommentaren på min blogg. MItt första besök hos din. Vilket fynd du gjorde med Stig Lindberg fatet. Oj om man fick göra ett sådant. Grattis till att du kom in på utbildningen du sökt.

2008-01-25 @ 14:45:41
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0