Perssons kryddschema

Det blev lite fynd idag också. Hittade mitt bord och fick det för 50 spänn. Det priset passade mig perfekt med min lilla studentbörs. Snyggt är det också och i storstäderna skulle man få betala bra mycket mer. Hittade även en taklampa i 40/50-talsmodell som är riktigt läcker. Den har fem armar och små tygskärmar på varje arm. Problemet är bara att sladdanordningen är väldigt gammal så man måste fixa en ny. Ska ta reda på hur det går till.


image452

Bild från Repris


Det här bordet liknar det jag köpte väldigt mkt. Samma modell i princip, samma storlek och likadana mässingfötter. Men underredet är av trä och pinnarna går ut en bit över stången. Snyggare än det här bordet faktiskt. Alberts i Tibro har gjort bordet stod det på undersidan. Fick hålla på och putsa mässingfötterna hela eftermiddagen och oljade även in hela bordet med teakolja men resultatet blev därefter. Nästan som nytt igen och mässinge glänste. Putsade även på lampan och den med blev riktigt fin.

Har gått och glisat på en fin tavla ett bra tag nu och och tror nästan att jag måste köpa den. Perssons kryddschema kallas tavlan och det är precis vad det är. Ett schema ifrån 50-talet över vilka kryddor som passar till vilka råvaror. Både snyggt och praktiskt. Det skadar inte heller att tavlan utstrålar 50-tal och att dne är designad av Signe Persson Melin. Värdet på den verkar också vara lite mer än vad jag hade trott. Tänkte springa in och köpa den i morgon men jag hoppas bara attd en ryms i mitt lilla kök.

image453

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bordet påminner en aning om det jag köpt

2008-01-31 @ 21:23:41
URL: http://bofink.blogg.se
Postat av: Sarah

snyggt bord!

2008-02-02 @ 13:08:20
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: DSHP

gah, jag googlade precis perssons kryddschema och fick upp din blogg - jag har en precis likadan tavla som jag har fått ärva min mamma (som i sin tur fått den av sin mamma) och jag älskar den!

2009-09-21 @ 23:44:38
URL: http://dshp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0