Dagens viktigaste mål



Frukost är gott och jag är jämt hungrig på morgonen. När man har sovmorgon och inte ska upp och jobba kan man passa på att göra en lite lyxigare variant. Duka lite fint så blir det roligare att äta och ta fram så många tillbehör som möjligt och du får en riktig frukostbuffé. Ett tips är också att ta fram lite roligare porslin än den gamla sönderdiskade kaffemuggen. Juicen kan drickas ur kristallglas och kaffet drickas ur finporslinet.

Tips på lyxiga frukostingredienser:
Grapefrukt
Avokado
Passionsfrukt
Juicer av olika slag
Mixade smoothies
Lyxigt bröd ( Går att köpa halvgräddade frysta baguetter t.ex. som bara behöver ett par minuter i ugnen)
Snabbgräddade scones
Våfflor
Plättar
Fruktsallad
Frukt att strö över filen (Blåbär och nektariner är jättegott)
Hemmagjord musli med torkade aprikoser, solrosfrön och annat gott
Omelett


Några fina frukosttillbehör som jag skulle vilja införskaffa:


En elefantbricka från svenskt tenn så att jag kan bära med mig min frukost in till tv-rummet.


Fler koppar i serien "Mon amie" som jag kan dricka te ur. Vill ha så många att jag kan bjuda på kafferep. Just nu har jag bara två som jag fyndade på loppis för någon vecka sedan.



En fin Penguinmugg som jag kan ha som vardagsmugg och dricka kopp på kopp med te ur medan jag pluggar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0