Födelsedag

Min dag började otroligt dåligt måste jag säga. Hade världens bagage med mig till bussen, inklusive en rullväska som jag fick dra i snömodden trots att hjulen vägrade snurra. När jag närmade mig bussen lyckades jag halka i en glashal backe så att jag föll och nästan alla mina ägg gick sönder som jag skulle ha till min bakning. När jag hade lyckats resa mig upp och sprang förbi rödljusen för att hinna till bussen så körde den ifrån mig trots att jag var bara några meter bakom. Elaka busschaufför. Fick ta min tunga väska till min kära mormor och vänta där på nästa buss, samt bli försedd med lite nya ägg, en risifrutti och mackor innan färden.
   Efter en urtråkig föreläsning gick jag hem för att ägnamig åt något lite roligare. Bakade födelsedagskakor som jag skulle bjuda klasskompisarna på senare på kvällen. På tre timmar hann jag baka en perfekt cheesecake och en helt misslyckad morotskaka, där hälften av smeten rann ner på ugnens botten, men båda var riktigt goda enligt gästernas utsago. Dock ingav den senare kakan ingen större aptit då den bestod av en hög med smulor och bitar blandat med lite ostglasyr.
   Men när gästerna anlände ändrade dagen helt riktning och vi fick en riktigt trevlig kväll med massa (tjej?) snack och frossande. Fick en jättefin orkidé också att ställa i fönstret så nu behöver min andra inte känna sig så ensam. Intressant förresten hur diskussionerna kan växla mellan att ena sekunden handla om partitillhörighet och familjepolitik, nästa sekund om modebloggar och bad guys. :)

image511

Den här drömklänningen hade jag gärna fått i ett rött paket inslagen i rosa silkespapper.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska börja på temat nu när jag har internet =) Har Cissi dumpat utmaningen innan hon börjat? :D

2008-03-15 @ 14:16:54
URL: http://bofink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0