Måndagsmorgon



I södra Sverige sitter folk och solar i bikini men här vill vintern inte ge sig. Mina pelargoner ser fortfarande glada och välmående ut men utanför så har det snöat rejält inatt. Det här är inte roligt längre, nu vill jag ha vår!

I helgen har jag hunnit med att träffa mormor, äta tacos i en liten "herrgård" och klappat en väldigt snäll hund. I huset som var ganska stort bodde M och hennes pojkvän tillsammans med deras fina golden retriever-tik. Fönstren var höga, det fanns tusen olika rum i olika storlekar och en  mörk kakelugn som mer liknade ett ånglok som kom rusande mot en. Vardagsrumsbordet hade små tassar i guld och i sovrummet på övervåningen kunde man ligga i sängen och värma fötterna vid en jättestor öppenspis.

 Idag ska jag till skolan en kort sväng och sedan gå på stan en stund och leta efter en present till lillasyster. Sedan så ska vi ta oss en titt till på en väldigt intressant lägenhet som vi har första tjing på. Det är en tvåa byggd 2004 som är otroligt fräsch och väldigt ljus. Känns mycket lovande :) Finns en liten balkong också, något som jag verkligen har önskat mig. Någonstans att vädra sängkläderna och sitta och dricka dagens första kopp te.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad härligt. Drömmer fortfarande våta drömmar om herrgårdar. Men jag har inte luskat ut än vem M är. Nåväl, jag sitter förövrigt på tåget just nu. Snart syns vi =)

2009-04-06 @ 18:52:06
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0