Nej nu...

ska jag ta mig i kragen en gång för alla. Ska sluta ge mig själv ursäkter, jag SKA börja blogga igen. Det är ju faktiskt kul när man kommer igång. Om inte annat så måste jag ju hålla mina kompisars blogglust vid liv.

Den här veckan har varit ganska dryg då vi har haft grupparbete hela dagarna utan en enda sovmorgon, jag som inte fick någon förra helgen då jag jobbade. Försökte skrapa ihop lite pengar för att kunna åka till Sthlm med Alice sista helgen i februari. Längtar dit något otroligt plötsligt. Butikerna fullkomligt svämmar över av nya kläder trots att det är länge kvar tills man kommer kunna använda söta kjolar och linnen. Idag lyckades jag dock förhandla till mig en liten sovmorgon. Min grupp är inte nådig vad gäller ambitionsnivån- alla givna timmar måste utnyttjas men när vi blev klara med seminarieuppgiften igår så fanns inte så många bra ursäkter för att INTE ha sovmorgon, kvar. L åkte till Övik igår för att spela volleyboll och jag ägnade gårdagskvällen åt lite tvättande och ett pilatespass. Dom har börjat med bollar och stretchband nu, ganska kul faktiskt, kanske kan börja gå dit med mer jämna mellan rum nu.
   Just nu slaskar jag i mig en stor gröttallrik med massa nyttigheter i-blir lite som en stor varm klump i magen. L har lärt mig att äta stora portioner, osäker på om det är bra eller ej men som student måste man äta upp sig så fort man får chansen, så man slipper köpa alla de där onödiga akutchokladkakorna när suget sätter in på eftermiddagen. Nu när vi har grupparbete är dekadensen hög på det planet och jag har otroligt nog börjat tycka att kaffe är GOTT. Hett kaffe med en liten skvätt mjölk och en mörk chokladbit- helst med apelsinsmak. Delicious! Härligt härligt, men farligt farligt för min magkatarr.

I eftermiddag ska jag hem till Övik och träffa Gunvald och familjen. Förhoppningsvis rullar det hem en ny bil på gårdsplanen på Lördag, mer om det senare. /Sanna


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ah, äntligen börjar det likna nåt =)

2009-02-06 @ 11:55:52
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0