Tubtrug

Idag var en bra dag. Jag hade sovmorgon till tolv och blev lycklig då Bostadenkillarna kom och rensade avloppet bland annat. Vädigt kvicka var de att komma hit, skickade ju mail till dem igår bara. Innan jag gick till skolan slängde jag ihop en pizzadeg med hälften grahamsmjöl hälften vetemjöl i vilket resulterade i en supergod pizza med väldigt knapriga kanter, som jag och L smakade på ikväll. Nyaste Heroes till det och en liten bit mörk choklad efteråt och kvällen blev  fulländad.

Lillasyster ringde och berättade att hon har blivit framröstad i klassen att få åka på studiebesök till Auschwitz i maj. Jättekul då hon ville så gärna också. Skulle själv gärna ha åkt även om jag var alldeles för feg för sådant på högstadiet. Stockholmsresan närmar sig med stormsteg och jag längtar otroligt mycket efter kvällsmys med god mat och bra film, upptäcktsfärder bland gamla fina sekelskiftesbyggnader och massa springande bland roliga butiker.

Det bidde ingen semla på fettisdagen. Jag blev snål och  vägrade köpa en idag efter att kåren som lovat att bjuda på semlor inte gav ut några alls, helt utan förklaring. Väldigt mystiskt hela grejen. Man ska dock egentligen äta en semla varje tisdag fram till fastan så jag tar nog igen det nästa tisdag.

En sådan här skulle jag vilja införskaffa, eventuellt i Stockholm. På Stockhome finns den i fina färger.



Tubtrug kallas den och kan användas till i princip allting. Den är tillverkad i tåligt gummi och är helt vattentät. Jag tänkte använda min som tvättkorg till att börja med men den är så snygg att den lika gärna skulle funka som handduksförvaring i badrummet eller något liknande. En orange blir det nog om L får bestämma men jag tycker att svart skulle vara riktigt snyggt också. Kostar någonstans kring 100 kr tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0