Sunday boring sunday

Jag har aldrig varit ett stort fan av söndagar då jag tycker att det mest känns som en väntan på att arbetsveckan ska börja igen och allt känns ganska dött överlag. Idag är inget undantag. Jag och Gunvald (min systers hund) var ute på promenad i snöyran och jag upptäckte att han är en ganska jobbig hund som älskar att testa gränser. Så fort det kommer en bil så springer han ut som en envis självmordskandidat mot den och kommer det en människa eller hund längs vägen så blir han helt tokig om han inte får gå fram och hälsa. Hans lilla hjärta pickar med en puls på 200 och ögonen ser desperata ut.

Jag försöker tappert att uppfostra honom med hjälp av sådant jag har snappat upp i hundcoachen, men jag är nog inte tillräckligt konsekvent. Så fort han får en ingivelse till att börja springa så tar han den. Rymmer gör han också jämt numera och när man försöker få tag på honom så kryper han under bilen så att det är helt omöjligt att greppa efter honom.

Snart kommer det förhoppningsvis upp lite bilder här. Ska få ta över lillasysters kamera som hon har tröttnat på. Vidare uppdateringar kring det senare...
  

Kommentarer
Postat av: Alida

jaså, är du beredd att betala 100 kr så fine. ;)

2009-02-23 @ 17:52:29
URL: http://alidahannahh.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0