The Wrestler

Gick en solig promenad bort till Strömpilen där en pajform inhandlades för halva priset. Läget blev akut då det inte fanns något att göra äppelpaj i. Smet in en stund på dagens loppis och fick med oss en trave böcker att fylla nya bokhyllan med: Moby dick och Twenty thousand leagues under the sea (L) samt  Skuggan över stenbänken och Agnes Cecilia- en sällsam historia (Jag).

Gick sen för att tillfredställa mitt akuta helgcraving efter Ben and Jerrys på Ålidhems centrum. Vågade oss då äntligen in på den ökända "Kryddhyllan" med allehanda arabiska ingredienser, ingen service att tala om men med ett helt ok sortiment. Hittade dock ingen bamsepåse med Timjan och lommade besviket därifrån.

Blir mycket mat på bloggen nu men jag måste bara nämna pizzan jag åt för någon timme sen. En pizza med hälften gramhamsmjöl och vetemjöl i jästdegen.Jäst två gånger och knådad länge emellan (pizzabagartips). Krossade tomater med vitlök och örter, champinjoner, skinka, mozarella, oliver, små pestoklickar, rostade solrosfrön, massa peppar, basilika och oregano. För att göra denna frossarmiddag komplett ska jag nu sleva i mig lite Ben and Jerrys "Cookie dough" (L får inget) och se ännu en omtalad film: The Wrestler. Rapport kommer imorgon :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0