Virka

En skön söndag är det idag med strålande sol ute. Har hunnit med en promenad, jag och L har bakat scones med havregryn och linfrön i och jag har läst ut Gösta Berlings saga. Otroligt bra bok och nu vill jag bara läsa mer av Selma. Hittade "Herr Arnes penningar" hemma hos L så den tänkte jag ta mig an nu.

Ibland får man en plötslig kreativ lusta och ett sådant ögonblick hade jag nyss. Kanske man ska rota fram en virknål hos mormor och köpa lite snyggt garn? Jag har aldrig haft tålamod nog till stickning men virkning känns lättare om man använder tjockt garn. En fin förvaringskorg skulle vara kul att lyckas få till och den har man ju användning för. Frosta design har ursnygga virkade korgar av mattrasor. En sådan vil jag också göra, i klarrött!







Kommentarer
Postat av: alida

gjort en bättre blogg ;)

2009-03-15 @ 19:43:57
URL: http://alidahallin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har hållit på med en stickad sjal i flera månader nu, som jag aldrig orkar göra klart. Suck.

2009-03-17 @ 21:40:34
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0